Memaparkan catatan dengan label CELOTEH CIK PANDA. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label CELOTEH CIK PANDA. Papar semua catatan

Selasa, 9 Julai 2019

HAPPY FAREWELL MY GIRLS

Assalamualaikum semua..


dalam bulan 4 haritu 
panda ada buat suprise untuk 2 org 
sahabat panda nii..
NURUL 'ATIKAH FATIN
NURUL HIDAYU


suprise ni panda dah plan dari tahun 2018..
tp hujung tahun laa..
xde la sampai setahun lebih pon.. hahah
panda slow2 beli hadiah2 dorang..
beli bila ada duit lebih sikit..
and sempat beli time ada sale.. hehhe

:: hadiah yang panda belikan ::

kotak hadiah
sbb cute and panda mmg suka 
kotak yang jenis2 mcm tu..
tp, xpernah la beli untuk diri sendiri.. hahaha
and xde pon lg dlm simpanan kotak mcm tu..
minat sebab cute je.. hehe

Photobook
sbb panda nak kawan2 panda ni
ingat panda and mcm mana kami 
create friendship kami..
andai kata suatu hari kami
berselisihan faham
panda harap dgn adanya photobook nii
depa akan sejuk hati dan masih pertahankan 
friendship kami..

Crown
panda nak depa jadi seorang permaisuri yang paling cantik
and panda nak depa tau yang depa sentiasa ada dlm hati panda..
kalau boleh panda nak tgok depa pakai crown tu masa
E-day dorang nanti..
tp tu pilihan je laa..
bukan paksaan..

Tudung Bawal
panda belikan tudung bawal Scarf.co
sbb panda sgt suka dgn kualiti kain depa..
and panda terjatuh hati dgn design dy..
so, panda nak kongsi benda yang panda suka
dgn kawan2 panda nii..
harapnya depa akan sentiasa ingatkan panda
bila depa pkai tudung tu nanti..

lama panda pikir macam mana nak bagi hadiah2 ni kat depa..
mcm2 idea melimpah ruah kluar..
yang paling payah nak sorok hadiah ni dari roommate panda..
hahaha,. risau jgk dia amik pape brg ttbe terjumpa..
tp, Alhamdulillah la.. sbb terselamat dr kantoi..


panda ingat nak buat kat cafe..
deko lawa2..
suruh staff hantar hadiah tu..
tp, disebabkan si hidayu tu xnak mkn kat cafe
yang panda nak.. 
panda cancel laa plan tu..
next plan,
panda kena minx tolong dari junior kat kolej nii
bawakkan hadiah 
and bagi kat dorang masa kat luar..
so, muncul lah idea yang panda buat suprise tu..


thanks to Biha comel sbb tolong panda..
panda mmg niat nak buat kat luar
sbb nak depa pkai cantik2..
nak tangkap gambar lawa2..
nak buat video..

so, terhasillah video nii..


penat edit
memandangkan kita xlah pro bab2 edit video nii..
and xtau apps apa yang best..
kalau korang tau apps edit video yang best 
boleh komen kat bawah ye.. 
sbb panda mmg suka buat video nii.. hehhe

THE END
panda xde niat nak buat depa sedih..
tp panda nak create kenangan
sbb dah xlama kan kami nak
sama2 kat kolej nii..
ntahh bila lagi nak jumpa..
aku sayang hampa

^_^

Ahad, 7 Julai 2019

DIPLOMA IS DONE !!


Assalamualaikum semua..

Alhamdulillah..
panda baru saja habis diploma in nursing..
setelah 3 tahun penat lelah belajar..
akhirnya habis jugak..

ni kira second diploma hakak laa..
kan sebelum ni dah habis STPM..
so, sekarang ni tengah tunggu panggilan posting..
semoga dipercepatkan..
kalau dulu2 cepat je panggil..
and still ramai xtau yang student nurse KKM skrg
tengah hadapi masalah posting..
kalau ikutkan senior hakak 
1 tahun 8 bulan jugak la depa nganggur..
tp adalah depa buat keja lain..
kalau nak ddk saja xtau la ingat lagi dak..
hahahah..
nak keja nurse bukan senang ye..

panda harap semua dpat doakan panda cepat dpt panggilan posting..
sekarang ni mmg tengah mengganggur..
ddk rumah praktis jd housewife yg berjaya je..
hahahhaha
dah p cari keja kat Baling nii..
tp, xdak yang kosong pon..
kat Peneng banyak laa..
tp, panda jadi serba salah
nak tinggai mak abah p keja sana
atau jaga depa kat rumah tp xkeja..
hmmm.. 
tolong hakak please..
bingung nii..

dok bingung ni sempat jgk la update blog nii
hheheh..
so, 1 wishlist hakak jd kenyataan..
Alhamdulillah..


Alhamdulillah 
dapat pointer yang agak menggembirakan
walaupon xdekan tp ttp happy..
and paling happy..
Alhamdulillah..
lulus exam Lembaga Jururawat Malaysia..
so, dah ada lesen jururawat..
yeayyy..
xsabar nak keja..
harap semua doakan ye..

^_^

Sabtu, 6 Julai 2019

HAII 2019

Hasil carian imej untuk 2019

Assalamualaikum semua..


alhamdulillah hakak baru berkesempatan nak update blog..
xtau la apa yang busy sangat.
sangat lewat dah ni nak buat entry 
"HAII 2019"
tapi sebagai pembukaan entry tahun ni kita buat jugaklah.. huhu

hakak harap segala yang ALLAH telah rancangkan 
untuk hakak bagi tahun ni akan berjalan dengan lancar...
dan harap semuanya baik2 saja lah..
aamiin..

semoga masih ada yang sudi baca entry hakak..
And hopefully hakak xakan pernah bosan untuk 
menulis cerita-cerita kehidupan disini..
sebagai diari yang xkan terpadam..
untuk ingat segala kenangan terindah..

terima kasih untuk yang sudi membaca..

^_^

Jumaat, 22 Jun 2018

AKU BUKAN SENIMAN


Assalamulaikum semua..

ad ke yg pikir panda ni seorang seniman??
yelaa,, dekat blog ni saja panda dok cerita pasal panda nyanyi laa..
menari laa.. ni baru2 ni panda masuk nasyid jadi percussion.. main kompang plak..
hahahahha..

panda ni minat je benda2 seni ni..
tapi xkreatif pon..
xpandai pon semua tu..
kena ada yang mengajar baru la boleh..

dari kecik panda 'minat menyanyi' nii..
dok karaoke je selalu..
suara xsedap mana pon..
minat je lebih..


gambar photoshoot untuk konsert final..
gemokk.. hahhaa

xpernah nyanyi depan orang ramai..
start time IBI dulu tu jelaa..
tu pon sbb mmg kene buat.. mmg aktiviti kat situ..
okay,, throwback sikit vid dulu..
yang konsert final punya xde vid laa...

lepas dah hbis IBI masa masok kolej nursing nii..
time sem 1 je pernah nyanyi untuk farewell..
lepas tu kita bagi yang lebih bagos lagi.. huhu


okayy,, dah habis dgn nyanyii,, 
start 'minat menari' plak..
sbb kolej bila buat event pape nak ad persembahan tarian..
pastu ad membe kat sini yang pandai menari..
panda pon syok la nak belajar..
walaupon badan keras sebenarnyaa..
hahaha..

sedikit throwback tarian yang sempat panda post kat blog

ni yang ad video and sempat upload je..
yang paling terbaru xupload lagi pasal tarian kontemporori


yang paling terbaru..
hakak blaja 'main kompang' laa..
ni pon teringin jugak..
sejak masok nasyid sem 3 ritu..
seronok tengok depa yg jd percussion..
sem 4 ni saja mencuba..
tq kpd cg2 yang ajar..
membe2 nasyid pon banyak mengajar..


panda bukan nak bangga diri yang panda pandai segalanya..
cuma kat sini panda nak bgtau..
kita kena berani mencuba benda baru dalam hidup..
barulah kita dapat banyak pengalaman..
penting jugak orang sekeliling untuk beri peluang..
barulah kita jumpa bakat baru..
Panda Bukan Seniman..

sedikit TERIMA KASIH untuk semua yang pernah 
memberi peluang kat panda cuba benda baru..
TERIMA KASIH untuk kepercayaan hampa semua kat panda..

skrg ni tengah minat nak jd photographer..
ad yang sudi nak ngajar x?? hahaha

^_^

Sabtu, 12 Mei 2018

ASSALAMUALAIKUM KERAJAAN BARU

Assalamuailaikum semua..
anda semua berpuas hati dengan keputusan
PRU14 kalini??

semua ada pilihan masing2..
semua pon dah selamat jalankan tanggungjawab kan..


tahniah kepada YAB TUN DR. MAHATHIR MOHAMAD
kerana diberi peluang untuk menjadi PM untuk kali kedua..
semoga dengan kepimpinan baru ni..
negara Malaysia lebih maju..

selamat menjalankan tanggungjawab ini dengan ikhlas dan jujur..
dan tepati segala manifesto yang telah ditaburkan..

sebahagian manifesto

saya wakil dari pelajar kesihatan KKM
ingin memohon agar TUN MAHATHIR 
dpt memberikan pekerjaan kepada kami semua 
setelah tamat sahaja tempoh latihan kami..
dan kami tidak perlu menunggu giliran yang begitu lama 
sehingga mencecah satahun menganggur..
sekian,

^_^

Sabtu, 16 September 2017

BILA HAKAK DAPAT SUPRISE

malu

Assalamualaikum semua..

lama panda menyepi ni.. heheh
okay, kli ni curi masa nk simpan kenangan kene suprise birthday
dengan budak group 4 dlm ni..
selalunya panda yang suprisekan dorang punya birthday..
tp, kali ni panda plak kena.. haha

serius, xrasa pon yg dorang nk celebrate jgk..
sbb baru balik cuti and kewangan mmg panda fham la..
mmg semua tgh tunggu gaji masuk je..
ye la balik cuti mmg menjoli la kan.. haha

nak dijadikan cerita,
panda mmg nk kluar dgn roommate haritu..
nak pegi cmart beli barang pastu nak pegi beraya kat rmh Tok Su..
mulanya xmau duduk lama pon rmh toksu.. 
tp, rommate panda ni ckp lex2 la dulu..
(dy tgh sedap mkn ketupat palas)
panda pon ikotkan aje laa..

dah ptg skit..
tgok kat group wasap depa kata nk buat group work..
ptg tu jgk.. 
xpelah,, panda pon balik..
langsung xpikir panjang, xrasa pelik.. 
padahal dah pkol 6..
selalu start mlm..
panda pon balik je lahh..

dah sampai kolej..
panda saje ajak tikah bergambo jap kat blkang kolej..
dy pon melayan.. hahah..
cantik idokk??

perasan je lebih


pastu naik aras 5..
dgn lelah2 tu..
si Bella dgn Anis ad dpn pintu..
panda pon pelik lahh..
yg Bella ni bawak sosej dlm tuppeware..
pastu kebiasaan pandalah
bebel sambil bukak pintu bilik..
masuk tu xperasan ap pon pelik..
ttbe dorang nyanyi
Happy Birthday to you blaa blaa blaa....

haaa,, terkejut panda..
tgok bilik dorang deco..
perghhh, penuh belon..
hahhaha..
cantik sangat weii.. 
gila gigih dorang panjat tempek2 belon tu..
terharu panda..
sebenarnya si Anis pon kene suprise jgk..
dy pon pelik knp kene mai bilik panda ptg2 tu..
Bithday Panda dgn Anis sama bulan.. 
tu yg dorang celebrate sekali..


pandai roommate ni buat xtau

panda & anis

in the eyes


Thanks sangat2 korang..
tq sbb ciptakan kenangan yg indah ni untuk panda..
sayang korang semua.. 
semoga persahabatan yg kita bina utuh selamanyaa...
aamiiin..

^_^

Khamis, 15 Jun 2017

SWEET 20 PLUSS 1

from mas alia

Assalamualaikum semua..

mengikut tajuk entry panda kat atas tu 
rasa2nya korang mesti dah tau panda nak story pasal apa kan..
heheh

Alhamdulillah dah 21 tahun hidup kat dunia nii..
semoga dengan 21 tahun panda hidup kat dunia ni..
panda xde sakitkan hati sape2..
maafkan ye 
kalau ada yang terluka..  :proud:

okay, tahun ni panda decide untuk sambut birthday awai..
panda sambut 11.6.2017
why??
sebabnya umi and family umi mai berbuka puasa kat rompin..
so, panda pon decide la nak celebrate awai..
dah 2 tahun panda wish
untuk berbuka dengan semua ahli family panda
time birthday panda..
tp, kita plan je.. Allah yang tentukan..
akak, abang dgn aby xboleh balik sebab kerja..
kalau panda btol2 nak celebrate time 14.6
cuma ada mak, abah, dik ira..
hurmm,, mcm xmeriah je kan.. 
tp, xpelah panda ttp bersyukur..
(ehh,, asal plak pipi ni ttbe basah.. haha..)

kek coklat cheese comot

sbb excited nak sambut hari tua panda..
panda pon nk trylah buat kek sendiri..
sbb panda suka cheese and coklat..
panda pon buat la kek coklat cheese..
tp serius xberseni btol tangan nii..
haha.. serius hodoh..  :face50:

abah request kat mak nak makan
mee rebus tulang..
panda request kat umi nak makan puding koktail..
hhaha.. mmg banyak gila lah makanan haritu..
blom lauk2 untuk makan dgn nasi lagi..
kuih2..
nasiblah mmg semua kuat makan..  :shylaugh:

Hadiah dari Mas

disebabkan dah tua..
panda xdpt banyak hadiah mcm tahun lepas.. huhu
ada 3 je hadiah dpt tahun nii..
yang paling awai bagi..
of course la si comel Mas..
haha.. kalau sape2 follow ig panda mesti tau..

jam dari Mak

Jam dari Adik Ira

lagi 2..
mak dengan adik ira bagi..
dua2 bagi jam gantung kat panda..
elok sangatlah
mmg haritu jam baru je pecah dan kepala dy dah xbtol..
hahah..
sekarang panda dah ada 2 jam gantung
pluss lagi satu panda ada order dgn membe..
ritu kalau tau mak dgn adik nak bg jam gantung
xpayah la panda order.. 
tp xpelah..
panda bolehlah tukar jam setiap hari nanti..  :face12: 

tq semua yang ingat birthday panda..
tq semua yang doakan panda..
semoga korang terus ingatkan panda.. heheh..
nak save kat entry ni lah wish2 yang panda dpt..
kalau rajin jelah baca..
kalau malas boleh baca entry lain.. :69:

dari family panda

from my gojes nurses

dari membe2 IBI
from my roomate..
walaupon terawai sehari.. hahha.. its okay
my bestfriend..
birthday dy 19.6 nii

also my bestfriend Kinah

okay, sbb suara sdpkan.. tq ye nyanyikan
(membe IBI)

Azlin membe IBI jugak..

membe tempat keja lama..
suka cari gaduh..
from nasir

from my sweetie mas
ni wish2 dari twitter plak.. 


cahiw pon wish awai..
tp dy tebus balik kat ig.. hehe

My Mas again..

 tq mek syuu

nama sama bapak je beza..
Ig pon ada jugak..  

cahiw dah menebus disini.. hehe

okay,, dy ni sama birthday dengan panda..

ehh,, birthday cikepal sama dgn panda laa... hehe
sweet tau en.husband dy buat suprise..
FB plak.. hehehe  











tq semuaa..
sorry kalau panda ada tertinggal wish korang..
manusia sentiasa buat silapkan..

^_^