Jumaat, 4 September 2015

KEADAAN YANG SUKAR DIFAHAMI


Assalamualaikum..

Selalu dengar orang cakap.. 
makin besar, makin banyak cabaran yang akan kita terima..
dulu, xpenah rasa takot untuk hidup..
perasaan ni berkobar2 nak cepat2 besar.. 
Tapi,, bila umur makin meningkat.. 
Semakin berat dugaan yang terima.. 
Semakin kenal manusia..
Semakin risau nak hidup di dunia..
Mula rindu zaman kanak-kanak.. 
Riang gembira tanpa pikirkan masalah..

aduhhh,, ttbe plak berpuitis yang xbrapa nak puitis sangat nii.. hahhaha
sebenarnye bila dah makin tua nii >-< selalu dok pikir mcm mana nk jaga hati orang nii..
yellah,, skrg ni rasanya semua yang kita buat payah org nak puas hati..
mesti ad yang xkena.. ad je yang nk dikomenkan..
benda2 ni buat panda sikit down.. 
sedih,, 
Kenapa orang selalu nampak salah kita sedangkan mereka pon lakukan benda yang sama..
Bersyukur jugakk,, sebab ad orang sedarkan kesalahan kita tu.. 
walaupon orang tu xsedar yang dorang pon buat bende yang sama..

Berdiam,,
tu yang selalu panda buat..
biarkan mereka berkata..

Semua manusia ni buat salah..
Xde yang sempurna.. 
Bukan nak kata diri ni baik.. 
Tapi tegurlah dengan cara yang baik..
Bukan memarahi.. menghina.. mencemuh..
Kita manusia biasa.. 
Penuh dosa..
Catat Ulasan