Jumaat, 18 April 2014

FAKTA : MADU ..

Assalamualaikum semua..

hari ni panda nak cakap pasal madu la.. eh,, jangan salah paham bukan lelaki yang pasang madu 2.. ni ha,, madu.. alarh,, madu la xkan xtau kot.. huhu.. 

madu yang bintang ni buat 2.. alorh.. hihi..

lebah..

fakta ni amat la sesuai untuk kakak2 atau adik2 yang nak kurus 2.. errr,, abang2 yang nak diet pon boleh la bace... huhu.. bende ni terbuka.. sape2 pon boleh amalkan..

<3 madu mampu membakar lemak dan menguruskan badan dengan cepat..
<3 madu biasanye dinikmati dengan air, misalnye air panas untuk mempercepatkan pembakaran lemak dan mengurusakan badan tanpa usaha yang lebih keras..
<3 madu dapat mengawal rasa lapar kita..

 kebiasaannye orang akan bertanye........ :
 bukankah madu itu termasuk dalam golongan gula ?? apakah kemanisan madu itu tidak menambah berat badan ?? mungkinkah kalori dalam madu itu mampu membantu menurunkan berat badan ??

JAWAPANNYA:

madu mengandungi gula, namun gula pada madu tidak seperti gula pasir, dan madu mengandungi vitamin dan mineral.. biasanya untuk mencerna gula, vitamin dan mineral yang tersimpan dalam tubuh yang akan digunakan.. nutrisi ini sangat penting untuk membantu melarutkan lemak dan kolestrol.. jadi,, ketika anda terlalu banyak makan gula yang cenderung akan meningkatkan berat badan bukan hanya kalori,, namun kerana kurangnya vitamin dan mineral.. sebaliknya,, madu sebagai sumber nutrisi yang baik membantu anda dalam mengurangkan berat badan..

sampai sini je lah entri kali ni.. hope bergune untuk korang semua.. ^_^

Tiada ulasan :