Jumaat, 18 April 2014

MUSIBAH OH MUSIBAH..


Assalamualaikum semua..

tipu la kalau kite cakap hidop kite ni always happy.. mesti ad walaupon sikit musibah yang menimpa diri kite ni.. sebenarnye dua tiga hari ni aku and family xhabis2 ditimpa musibah.. so,, aku terpanggil untuk tulis entri pasal musibah ni..

mmg la kalau kite ditimpa musibah kompom kite akan rasa down gile.. mcm dah xnak hidop lagi kat dunia ni and wat ever larh.. kite rasa mcm ni sebab kite tgok orang lain happy tapi kite sedih memikirkan musibah yang kite dapat.. btol x?? erm,, xtau la korang mcm mne kan.. tapi mcm 2lah yang aku rasa skrg ni..  :( 

tapi,, setiap masalah yang kite dapat 2 boleh membuatkan kite ni matang sebenarnye.. selama aku and family ditimpa musibah ni aku banyak berfikir.. tapi kne la fikir positif.. baru lah kite boleh atasi musibah yang kite dapat 2.. 

ALLAH xkan menurunkan musibah diluar kemampuan hambanya.. 
Yakin bahawa ALLAH sentiasa bersama kite.. jangan teros jatuh apabila ditimpa musibah..

 kata-kata ni yang membuatkan aku kuat dan terus bangun.. korang semua mesti kene banyak bersabar.. walau apa pon musibah yang timpa diri kite ni.. kite kene yakin yang ada hikmah disebalik semua yang berlaku..


 ingat,, ALLAH sentiasa dengan kite.. jngan pernah berhenti untuk sujud dan berdoa kepada Nya.. walau apa yang terjadi kite mesti ingat pada ALLAH.. 

 sentiasa amalkan doa ni.. in shaa Allah kite akan rasa lebih tenang dan musibah yang menimpa kite akan terasa berkurangan.. 


sampai sini je la entri aku kali ni.. hope korang dapat lawan rasa sedih 2 ye.. jangan lupe amalkan doa ni.. in shaa Allah kite akan lebih tenang..  just smile and move on..!! :) 

Tiada ulasan :